Розробки уроків

Розробка уроків " Технологія виготовлення прихватки"

"Технологія виготовлення швейних виробів" - 8 кл.
Моделювання прихватки

Майстер-клас :   Історія  українського віночка
МЕТА: розширити знання учнів про українські обереги ; дати поняття про звичаї та обряди, пов’язані з плетінням    українського  віночка ;  ознайомити учнів із символічними значеннями квітів та кольорів стрічок, що входять до складу традиційного українського вінка, навчити виготовляти квіти зі  стрічок та виплітати віночки із них; розвивати  пам'ять, увагу, фантазію, естетичні смаки;  виховувати любов до рідного краю, спадщини предків, пошани до народних традицій.
Наочність: українські віночки зі штучних квітів, рушники, комп’ютерна презентація, мультимедійний проектор.
Обладнання: штучні квіти, стрічки ( жовта, зелена, блакитна, жовтогаряча, коричнева, фіолетова, рожева, червона, біла ), ножиці, клей, голки, нитки, силіконовий клей, свічка, лінійка, обруч.
Тип заняття: семінар - практикум
 Хід заняття
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Гостей наших любих вітаємо щиро,
Зустріти Вас раді з любов’ю та миром.
І на знак поваги хліб візьміть із сіллю,
Щоб жилось по правді, щоб жилось у мирі.
Ми Вам його підносимо на білім рушничкові
Та до землі вклоняємось, щоб Ви були здорові.
/  Діти підносять хліб гостям /
Учитель заздалегідь записує на дошці вислів:
                       Вийся, віночку, гладко…
                       Заквітчай голову дівочу
                       Лілеями та тим рясним
                       Червоним маком…
                                                   Т. Г. Шевченко    Слайд  №2
Учитель:
Ми прагнемо пізнати самих себе,відкриваємо джерела далеких предків,ми відчуваємо відповідальність за долю рідного краю. Треба вивчати історію рідного краю, та оберігати її!
-Що таке Оберіг?  (Давні і добрі символи, які оберігають людину, її домівку, родину…)
- Які  українські обереги ви знаєте?
(Житло , рушник, писанка, одяг, рослини , хліб , вода, слово, молитва)
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ЗАНЯТТЯ
Учитель :  -  Сьогодні ми поговоримо з вами про народний український оберіг.  Який?  Давайте відгадаємо загадку й  дізнаємось.
З квітів його виплітають,
Ним голівку покривають.
Щоб дівчиноньку зберіг –
Український оберіг. (Віночок)
IV.   Історія  плетіння віночка.
Віночок — це плетене  коло із квітів, листя, гілок.  Український вінок символізує життя і кохання, може визначити долю людини.  Своєрідним жіночим оберегом в Україні завжди був віночок. Його виплітали з різного зілля, від весни й до пізньої осені. Кожен віночок слугував не тільки окрасою голови дівчини, а й був оберегом душі, бо в ньому є чаклунська сила, що й болі знімає, і волосся береже.   Традиція виплітання віночка дійшла до нас із сивої давнини. Змалечку бабусі вчили дівчаток вишивати й віночки плести, бо вірили,  що віночки захищають людину від хвороб, згубного ока, недоброго духу. Наші прабабусі й секрети знали, які квіти збирати до віночка, у яких рослинних соках їх слід замочувати, щоб якомога довше вони зберігали свою свіжість. У  народі кажуть, що той, хто вміє віночок вити, зможе й долю собі  прихилити.                             
Слайд № 3
Ой віночку, мій віночку,
В нього я вплету, шо схочу:
Ружі, маки і барвінок,
І стебельця материнок.
Ще вплету казки чудові,
Пишні грона калинові
І пісні про Україну.
Я віночок свій надіну
На голівоньку русяву
Хай красується на славу.
V. Історична мандрівка
1. Починали носити віночок дівчата з трьох років.
Перший — для трирічної дівчинки — плела мама, вимочувала в росах, коли на небі сонце зійде. І купала його в росах сім днів, а тоді до скрині клала. У віночок вплітала чорнобривці, незабудки, барвінок, ромашки. Кожна квіточка лікувала дитину: чорнобривці допомагали позбутися головного болю, незабудки та барвінок зір розвивали, а ромашка серце заспокоювала.
2. У чотири рочки плели інший віночок. Усі кінчики пелюсток вже були розсічені, доплітався безсмертник, листочки  яблуні.
3. Для шестирічної доньки у вінок вплітали мак, що давав сон та беріг думку; крім того, вплітали й волошку.
4. Для семирічної дівчинки плели вінок з семи квіточок. І вперше квіт яблуні вплітали.
Бесіда:
-      Гарні віночки в наших дівчат. І які чудові квіти прикрашають їхні голівки! Старі люди знали, і ми переймаємо від них знання про кожну квітку, що входить до віночка. Бо то ж не просто прикраса — то символи,обереги.  Усього в українському віночку 12 квіточок. Кожна з них – лікар і оберіг від ”лихого ока”.
Пісня Наталії Бойчук « Український віночок»
          І
У віночку нашім 
Різнобарвні квіти —                                    
Символ України 
І дарунок літа.
У вінок вплітають 
Колосочки жита, 
Щоб могли багато 
І в достатку жити. 

                   
     Приспів:
Тож усім на нього 
Подивитись любо: 
Гілочку зелену 
Узяли у дуба, 
Квіточку любистку, 
Щоб усіх любили, 
У барвінку листя, 
Аби довго жили. 
   ІІ
Чорнобривців квіти, 
Щоб чорніли брови, 
Кетяги калини — 
Для краси й любові.
А в червонім маку, 
Що цвіте у полі, 
Кров людей, пролита 
У боях за волю. 
     Приспів:
         ІІІ
Є ще різні квіти 
В нашім ріднім краї, 
Їх веселе літо 
У вінок вплітає.
       
Слайд №5
VІ. Легенда про український віночок.
Йшла дівчина по калину. Зустрів її парубок і каже: “ Знімеш вінок – моя будеш ”. Не веліла матуся знімати віночок та парубок гарний, говорив красиво, а ласкавий погляд зігрівав серце. Зняла дівчина віночок, а парубок перетворився на страшного дідька і забрав її до себе. Тому кажуть, що вінок оберігає від нечистої сили.
Слайд № 4
VIІ. Вінкові стрічки
Український вінок, окрім безліч квітів, обов'язково мав бути прикрашений стрічками. Довжина стрічок не перевищувала довжину кіс дівчини. В'язати стрічки слід у певній послідовності, це ціла наука. Дівчинку завжди впізнавали по віночку. І сором був тій дівчині, у якої стрічки пов'язані недбало або не за порядком. В'язати стрічки треба теж уміти і символи їхні знати.
 Кожна стрічка кольорова
У віночку має мову.                                                         
 Кожна стрічка розмовляє,
 Нам про щось розповідає?
Що вона символізує,
 Серце голос стрічки чує.
Скажімо, найпершу у віночок, посередині, в'яжуть світло-коричневу стрічку — символ землі-годувальниці.
- жовті стрічки — символ сонця.
-  світло-зелені — символ краси і молодості.
- голубі, сині — символи неба і води, що дають силу й здоров'я.
-  жовтогаряча — символ хліба.
 - фіолетову — символ мудрості людини.
 - малинову — символ душевності, щирості.
- рожеву — символ достатку.
-  біла  стрічка —символ пам'яті про померлих.
Вірш Анастасії
Слайд № 6
VІІІ. Українські традиційні віночки
Подивиться, діти,який гарний віночок сплели ви! Віночок на голові у дівчинки супроводжував її завжди: і на святах,і в пісні,і в таночку.
Крім  віночків «Вікових» вінків,що плелися відповідно до віку дитини,в Україні існували ритуальні,звичаєві,магічні вінки.  Всього існує 77 видів віночків.  Віночками-оберегами називають нині різдвяні віночки (демонструє) із символами достатку у вашому домі — горіхами, колосками, качанами кукурудзи, головками часнику і цибулі, насінням овочевих. А є ще віночки-обереги із лікарських рослин (демонструє). До цих віночків входять квіти пижма, безсмертника, деревію, звіробою, материнки, хмелю, полину. Вішають його над столом, він здоров'я дає, злі духи відганяє, дарує злагоду і спокій усій родині. У давні часи студенти носили віночки з м'яти, вони сприяли активній роботі мозку і пам'яті. Є ще вінок лавровий. Його надягали на переможців. А  весільний вінок дівчата надягали лише  разна власне весілля.
Дівочий вінок надягали кожної весни. У давнину казали,що дівочий вінок обовязково мав бути із живих квітів. Усі вони мають цілющі властивості.     А ще є віночки купальські, які символізують молодость і кохання.
Коли закінчувались жнива, то найкращу жницю нагороджували віночком із пшеничних колосків. Він символізував достаток, повагу за руки працьовиті та любов до матінки-землі. У день золотого весілля подружжя також вивішували  віночками із колосків жита чи пшениці. "Хлібні" віночки тримали на покутті . Дівчинку завжди впізнавали по віночку.
IX. Практична робота.   «Виготовлення  троянди»
                 
 ТВОРЧА РОБОТА В ГРУПАХ. ( Кожна група  вибирає конверт із завданням,готується і відповідає. Завдання додаються)
1.  Роз’єднати слова так, щоб утворились прислів’я.          
1.     ТОЙХТОВМІЄВІНОЧОКВИТИЗМОЖЕЙДОЛЮСВОЮПРИХИЛИТИ.
      2.ТРИМАЙХАТИНОЧКУЯКУВІНОЧКУ.
      3. ЯКИЙВІНОЧОКТАКИЙІГОЛОСОЧОК.
      4. ВІНОЧОК ВИТИ-ЖИТТЯ ЛЮБИТИ. 
      5. ХАТА – ЯКВІНОЧОК,ГОСПОДИНЯ-ЯККВІТОЧКА.
      6. ВІНОЧОКОБЕРІГ ЛЮДСЬКОЇ ДУШІ.
2. Розв’язати  кросворд
     1
П
О
Д
О
Л
Я
Н
О
Ч
К
А

                             2
Б
А
Р
В
І
Н
О
К
В
И
Ш
Н
Е
В
И
Й


4
5
Т
Р
И

В
І
Н
О
Ч
О
К

Б
Л
А
Г
О
В
І
Щ
Е
Н
Н
Я

      1.Улюблена  народна українська гра.(Подоляночка)
2. Квітка,яка є символом життя,вона має довгі пагінці,які стеляться по садочку та яскраво-сині квітки.(Барвінок)
3. Цвіт – символ материнської любові,який вплітався у віночок навесні.(Вишневий)
4. У скільки років  починали плести віночок для дівчинки?(Три)
5. Український дівочий оберіг.(Віночок)
6.На яке свято починали дівчата вперше танцювати кривий танець та плести зелені вінки. (Благовіщення)
3. Відгадування загадок
Серед хлібного колосся
В неї небо сяє в косах. (Волошка).

Цвіте синій, лист зелений,
Квітник прикрашає,
Хоч мороз усе побив –
Його не займає.           (Барвінок).

На тонких бренять стеблинах
Між травинок і пеньочків,
Синя-синя, зветься дзвінко,
Квітка та лісова.          (Дзвіночок).

Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний…  (Мак).

Жовтенька голівонька,
Біленька хустинонька,
Що я за квітонька?    (Ромашка).

Синьоока чарівниця, де вінки вона спліта. Часто в полі її бачим у пшеницях та в житах. (Волошка).

Наче сонце, серединка, пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка, звуть цю квіточку… (Ромашка).

Стоїть півень на току у червонім ковпаку. (Мак).

Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав, щоб у синю сукенчину одягнуть весняну днину. (Барвінок)

Що за диво-дивина в житті квітка є одна? Пала, мов ліхтарик, червоний кептарик. (Мак).

Чудова квіточка така, чорними брівками морга. (Чорнобривці)

Навесні білим цвітом, а восени – червоним плодом. (Калина)


IX. ПІДСУМОК УРОКУ
-Ось, і закінчується наша подорож до історії українського віночка.
Що ж  вам більше сподобалось?
Чому навчилися?
Що ви узнали нове для себе?
Урок наш закінчується,але не закінчується разом із ним вивчення чудових скарбниць історії нашої України. Мені хочеться подякувати всім, хто прийшов до нас на урок. Я вважаю,що наш урок трудового навчання вдався. Наш вінок милує око, хвилює нашу душу, міцно прив’язує наші серця до рідної домівки. Він оберігає наше щастя.
Хай біда і горе минають ваш дім.
Доброго здоров’я зичу вам усім.
                   
                            

        Клас 11                                        Дата_____                                                   Урок № 1
Тема: Технологія виготовлення листівок. Відомості з історії. Матеріали й інструменти для роботи. Правила безпечної праці й санітарно-гігієнічні вимоги. Організація робочого місця.
Мета: сформувати поняття про види оздоблень, ознайомити з видами оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати цікавість до вивчення теми, вміння висловлювати свою думку
Основні поняття: нитяна графіка, кінусайга, кіригамі, квілінг, айрис-фолдінг
Обладнання: зразки виробів, проекти учнів, фото, малюнки мережа інтернет
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які види оздоблень вам відомі? З яких матеріалів можна робити оздоблення? Які техніки, що ви вивчали, можна використати для оздоблення листівок.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням фото, робіт учнів., мережі інтернет
1 Нитяна графіка – техніка роботи нитками на картоні
2 Квілінг – техніка роботи з папером
3 Вишивання стрічками – техніка художного оздоблення
4 Кіригамі – техніка роботи з папером
5 Айрис – фолдінг – техніка роботи з кольоровим папером
6 Кінусайга – робота з клаптиками матерії
Вступний інструктаж:            
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці         
3.Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Ознайомлення з інфоджерелами, техніками
Осмислення об’єктивних зв’язків. Закріплення матеріалу: обговорення відомих сайтів умільців, груп у соцмережах
Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.        Підготувати матеріали для роботи технікою нитяна графіка.


Клас____                 Дата_____                                                   Урок №2
Тема: Ознайомлення з технологією виготовлення і оформлення листівок.
Мета: сформувати поняття про види оздоблень технікою нитяна графіка ознайомити з видами оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо-естетичний смак, виховувати цікавість до вивчення теми, ініціатива і творчість у праці
Основні поняття: нитяна графіка,
Обладнання: зразки виробів, нитки, картон, малюнки мережа інтернет
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які прийоми роботи нитяною графікою ви знаєте? Які інструменти і матеріали потрібні для роботи, яких правил БП потрібно дотримуватися?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням фото, робіт учнів, мережі інтернет
1 Нитяна графіка – техніка роботи нитками на картоні
2 Види оздоблень технікою нитяна графіка
Вступний інструктаж:           
1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці       
3. Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Прийоми виконання техніки нитяна графіка.
Осмислення об’єктивних зв’язків. Закріплення матеріалу: обговорення відомих прийомів, їх удосконалення різними кольоровими гамами
Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.              Підготувати матеріали для роботи технікою квіллінг
       Клас____                 Дата_____                                                   Урок №3
Тема Ознайомлення з технологією виготовлення і оформлення листівок.
Мета сформувати поняття про види оздоблень технікою квілінг; ознайомити з видами оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: квілінг, модулі
Обладнання: зразки виробів, проекти учнів, фото, папір, ніж
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які прийоми роботи квілінг ви знаєте? Які інструменти і матеріали потрібні для роботи, яких правил БП потрібно дотримуватися?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням фото, робіт учнів, мережі інтернет
1 Історія виникнення квілінгу як виду мистецтва
2 Види оздоблень технікою квілінг. Технологія виконання.
Вступний інструктаж:             
1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці           
3. Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Прийоми виконання технікою квілінг.
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення прийомів роботи та поєднань модулів
Закріплення матеріалу: контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.     Підготувати матеріали для вишивання стрічками
        Клас____                 Дата_____                                                   Урок №4
Тема: Ознайомлення з технологією виготовлення і оформлення листівок.
Мета: сформувати поняття про види оздоблень технікою кіригамі; ознайомити з видами оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо - естетичний смак, культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: киригамі, витинанка
Обладнання: зразки виробів, проекти учнів, фото, папір, ножиці
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які прийоми роботи киригамі ви знаєте? Яка техніка є близькою до цієї? Які особливості роботи? Які інструменти і матеріали потрібні для роботи, яких правил БП потрібно дотримуватися?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV.Вивчення нового матеріалу з використанням фото, мережі інтернет
1 Історія виникнення киригамі як виду мистецтва
2 Види оздоблень технікою киригамі. Технологія виконання.
Вступний інструктаж:             
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці           
3.Методи самоконтролю
V.Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Прийоми виконання техніки киригамі
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення поєднань цієї техніки з іншими
 Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.  Підготувати матеріали для техніки айрис-фолдинг

Клас____                 Дата_____                                                   Урок №5
Тема: Ознайомлення з технологією виготовлення і оформлення листівок.
Мета: сформувати поняття про види оздоблень технікою айрис–фолдінг; ознайомити з видами оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо-естетичний смак, культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: айрис–фолдінг, модуль, заготовка
Обладнання: зразки виробів, проекти учнів, фото, папір, ножиці
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які прийоми роботи з папером вам відомі? Яка техніка є близькою до айрис-фолдінг? Які особливості роботи? Які інструменти і матеріали потрібні для роботи, яких правил БП потрібно дотримуватися?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням фото, мережі інтернет
1 Історія виникнення айрис–фолдінгу як виду мистецтва
2 Види оздоблень технікою айрис-фолдінг. Технологія виконання.
Вступний інструктаж:             
1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці           
3. Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Прийоми виконання техніки айрис – фолдінг (виконання заготовок, робота по схемі)
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення поєднань цієї техніки з іншими
 Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.     Підготувати матеріали для вишивання стрічками
Клас____                 Дата_____                                                   Урок №6
Тема: Ознайомлення з технологією виготовлення і оформлення листівок.
Мета: сформувати поняття про види оздоблень стрічками; ознайомити з видами оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо-естетичний смак, культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: схема, стібок, скраббукінг
Обладнання: зразки виробів, проекти учнів, фото, ножиці, стрічки
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які прийоми роботи з стрічкамивам відомі? Які квіти ви вмієте вишивати? Які особливості роботи? Які інструменти і матеріали потрібні для роботи, яких правил БП потрібно дотримуватися?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням фото, мережі інтернет
1 Історія виникнення  вишивання стрічками як виду мистецтва
2 Види оздоблень стрічками. Технологія виконання.
Вступний інструктаж:            
1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці         
3. Методи самоконтролю
V.Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Прийоми вишивання стрічками
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення поєднань цієї техніки з іншими
 Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.     Підготувати матеріали для роботи над проектом
Клас____                 Дата_____                                                   Урок №7
Тема Визначення завдань для виконання проекту. Робота з інформаційними джерелами. Створення банку ідей і пропозицій
Мета продовжити формувати поняття про виконання проекту; створення банку ідей для проекту; удосконалювати навики підбору різних технік оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо - естетичний смак, культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: банк ідей, клаузура
Обладнання: зразки проектів учнів, фото,
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які види роботи над проектом вам відомі? Які етапи роботи над проектом потрібно опрацювати? Які особливості роботи при опрацюванні інформації?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1        Визначення завдань для виконання проекту.
2 Робота з інформаційними джерелами. Створення банку ідей і пропозицій

Вступний інструктаж:             
1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці           
3. Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Підбір інформації для проекту Добір оздоблювальних технік (за вибором). Добір кріплення оздоблювальних елементів. Добір матеріалів та інструментів.
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення поєднань цієї техніки з іншими
 Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.     Підготувати інструменти і матеріали для малювання
Клас____                 Дата_____                                                   Урок №8
Тема: Аналіз і систематизація інформації. Створення композиції. Розробка ескізного малюнка виробу
Мета: продовжити формувати поняття про виконання проекту; створення банку ідей для проекту; удосконалювати навики підбору різних технік оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо-естетичний смак, культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: банк ідей, клаузула, ескіз, композиція
Обладнання: зразки проектів учнів, фото,
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: що таке аналіз і систематизація інформації? Що таке композиція, ескіз? На яких етапах проекту їх використовують? З якою ціллю створюють ескіз виробу, де використовується композиція?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Створення композиції. Розробка ескізного малюнка виробу
2 Робота з інформаційними джерелами.

Вступний інструктаж:             
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці           
3.Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Робота з інфоджерелами. Створення ескізного малюнка.
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення створених ескізів
 Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
3.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
4.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.     Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення листівки
Клас____                 Дата_____                                                   Урок №9
Тема Робота над проектом. Вибір теми проекту, виробів  для створення
Мета продовжити формувати поняття про виконання проекту; створення банку ідей для проекту; удосконалювати навики підбору різних технік оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо-естетичний смак, виховувати культуру і дисципліну праці, ініціативу і     творчість у праці
Основні поняття: банк ідей, етапи проекту, мета.
Обладнання: зразки проектів учнів, фото виробів
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: які види проектів вам відомі?з якою ціллю їх створюють? Які етапи проекту самі важливі?Що для цього потрібно зробити?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Повторення основних етапів проектної діяльності, методів створення проектів
2 Робота з інформаційними джерелами.

Вступний інструктаж:             
1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці           
3. Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Розкрій основи листівки та деталей листівки; - добір матеріалів та інструментів для виготовлення та кріплення оздоблювальних елементів;
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення поєднань  технік між собою
Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.   Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення листівки
Клас____                                           Дата_____                                                   Урок №10
Тема: Послідовність виготовлення виробу:
Мета: продовжити формувати поняття про виконання проекту; навики створення листівок; удосконалювати навики підбору різних технік оздоблень листівок, рамок, картин, обкладинок; розвивати художньо-естетичний смак, виховувати культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: етапи проекту, техніки паперопластики, нитяна графіка
Обладнання: зразки проектів учнів, фото виробів
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: робота з матеріалом для оздоблення: характеристика видів фурнітури, способів їх використання  в своїх виробах
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV.Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Використання фурнітури в виготовленні виробу
2        Робота з інформаційними джерелами.
3        Додаткові техніки оздоблення виробів

Вступний інструктаж:             
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці           
3.Методи самоконтролю
У.Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Виготовлення деталей виробів, виготовлення оздоблювальних елементів;
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення: які види оздоблення є самими популярними і чому їх обрали для своєї роботи.
 Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.  Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення листівки
Клас____                                           Дата_____                                                   Урок №11
Тема: З’єднання деталей між собою
Мета: продовжити формувати поняття про виконання проекту; навики кріплення деталей до основи; удосконалювати навики підбору різних технік оздоблень та кріплення деталей; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати  культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: види швів, оздоблення гачком, нитяна графіка
Обладнання: зразки проектів учнів, фото виробів
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: робота з фотографіями виготовлених виробів. Характеристика видів технік, їх використання в роботі.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV.Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Типи зєдань деталей у різних техніках
2 Робота з інформаційними джерелами. (характеристика видів зєднань)

Вступний інструктаж:             
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці           
3.Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Виготовлення деталей і з’єднання між собою; кріплення оздоблювальних елементів до основи;
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення: які види кріплення є самими древніми, що на вашу думку, спонукало людей до їх використання
Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
УІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому. Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення листівки
Клас____                                           Дата_____                                                   Урок №12
Тема: Остаточна обробка виробу.
Мета: продовжити формувати поняття про виконання виробу, способи його оформлення; удосконалювати навики оздоблень виробів; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати  культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці
Основні поняття: остаточна обробка виробу, композиція, аналіз
Обладнання: зразки проектів учнів, фото виробів, інструменти і матеріали
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: робота з тематичними папками (вишивання, нитяна графіка, в’язання…) Характеристика остаточної обробки
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Способи кріплення виробу до основи. Способи оформлення виробу
2 Робота з інформаційними джерелами.

Вступний інструктаж:             
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці          
3.Методи самоконтролю
V. Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Остаточна обробка листівки.
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення виготовлених робіт, їх плюсів і помилок
Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.    Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення фото рамки або оздоблення ікони
Клас____                                           Дата_____                                                  Урок №13
Тема: Технологія оздоблення ікони або фото
Мета: продовжити формувати поняття про виконання виробу, способи його оформлення; удосконалювати навики оздоблень виробів; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати  культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці, шанобливе ставлення до християнської віри
Основні поняття: скрапбукінг, композиція, образ.
Обладнання: зразки, фото виробів, інструменти і матеріали
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: повідомлення учнів про види оздоблення ікон у християнській релігії;  про види оздоблення фоторамок
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Освоївши багато різних технік, ми можемо оздобити ікону, як подарунок Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Скрапбукінг, як вид декоративного мистецтва (ерітаж, вінтаж,шеббі-шик, американський і європейський стиль,стимпанк, фрістайл, мікс)
2 Інструменти і матеріали для виготовлення виробу

Вступний інструктаж:             
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці          
3.Методи самоконтролю
V.Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Вибір техніки виконання, підбір матеріалів
Осмислення об’єктивних зв’язків. Обговорення доречності тих чи інших матеріалів
Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому     підготувати інструменти і матеріали для виготовлення фоторамки або оздоблення ікони. Стилі скрапбукінгу.
Клас____                                           Дата_____                                             Урок №14-15
Тема: Технологія оздоблення ікони або фото
Мета: продовжити формувати поняття про виконання виробу, способи його оформлення; удосконалювати навики оздоблень виробів; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати  культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці, шанобливе ставлення до християнської віри
Основні поняття: скрапбукінг, композиція, стилі скрапбукінгу
Обладнання: зразки, фото виробів, інструменти і матеріали
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: словниковий диктант по стилях скрапбукінгу
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Техніки виконання оздоблювальних елементів
2 Технологія виконання даних технік

Вступний інструктаж:             
1.Демонстрування прийомів роботи
2.Правила безпеки праці           
3.Методи самоконтролю
V.Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Виготовлення оздоблювальних елементів
Осмислення об’єктивних зв’язків. Індивідуальні консультації робіт
Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому.      Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення фото рамки або оздоблення ікони


Клас____                                           Дата_____                                                   Урок №16
Тема: Технологія оздоблення ікони або фото
Мета: продовжити формувати поняття про виконання виробу, способи його оформлення; удосконалювати навики оздоблень виробів; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати  культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці, шанобливе ставлення до християнської віри
Основні поняття: скрапбукінг, композиція, стилі скрапбукінгу
Обладнання: зразки, фото виробів, інструменти і матеріали
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І .Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: повторення основних прийомів виконання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет
1 Ознайомлення з різними видами оздоблень фоторамок
2 Матеріали для виготовлення фоторамки
3 Технологія оздоблення фоторамки

Вступний інструктаж:            
1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці           
3. Методи самоконтролю
V.Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Кріплення оздоблювальних елементів
Осмислення об’єктивних зв’язків. Індивідуальні консультації робіт
Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому. Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення фото рамки або оздоблення ікони
Клас____                                           Дата_____                                                   Урок №17
Тема: Технологія оздоблення ікони або фото
Мета: продовжити формувати поняття про виконання виробу, способи його оформлення; удосконалювати навики оздоблень виробів; розвивати художньо - естетичний смак, виховувати  культуру і дисципліну праці, ініціативу і творчість у праці, шанобливе ставлення до християнської віри
Основні поняття: скрапбукінг, композиція, стилі скрапбукінгу
Обладнання: зразки, фото виробів, інструменти і матеріали
Міжпредметні зв’язки: інформатика, трудове навчання 7-10 класи
Тип уроку: застосування знань, навиків, умінь
                                                                  Хід уроку
І. Організація учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань: повторення основних прийомів виконання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу з використанням мережі Інтернет

Вступний інструктаж:            
 1. Демонстрування прийомів роботи
2. Правила безпеки праці           
3. Методи самоконтролю
V.Практична робота. Завдання на урок. Обхід робочих місць з метою проведення  інструктажів
Кріплення оздоблювальних елементів
Осмислення об’єктивних зв’язків. Індивідуальні консультації робіт
Закріплення матеріалу: Контроль за  дотримання учнями правил техніки безпеки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
1.     Аналіз характерних помилок, загальна оцінка роботи
2.     Виставлення і мотивація оцінок.
Завдання додому. Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення фото рамки або оздоблення ікони


Немає коментарів:

Дописати коментар